4 KREATIVKLAVIR V ČASOPISU ISTRA
/ Mon, 24 Dec, 2018     A+ | a-
V začetku julija je v organizaciji Kulturnega društva Ars Magna in s podporo vodstva Glasbene šole Koper potekala že 4. poletna šola ustvarjalnega izražanja za mlade pianiste KREATIVKLAVIR, katere se je udeležilo 15 nadobudnežev iz Ljubljane, Ajdovščine, Nove Gorice, Trebnja, Kopra, Izole, Pirana, Umaga, Buj in Trsta. Idejna snovalka osemdnevne poletne šole prof. Valentina Češnjevar je tudi to leto poskrbela za pester nabor zanimivih vsebin: poleg tradicionalnih individualnih ur klavirja, ki jih je poleg avtorice šole vodila tudi uveljavljena pedagoginja in pianistka prof. Aleksandra Češnjevar Glavina so bili udeleženci vsakodnevno deležni različnih ustvarjalnih delavnic.

Dan se je začel z jutranjimi vajami za zbranost in razgibavanje izvajalskega aparata, po individualnih urah klavirja so sledile glasbene igrice (tokrat posvečene razvijanju ritmične natančnosti), poslušanje glasbene literature, glasbene risanke, delavnice improviziranja na klavirju ter slikanje na platno. Novost letošnje poletne šole je predstavljala delavnica muzicikliranja - amalgam med muziciranjem in recikliranjem, v kateri so otroci iz že uporabljenih plastičnih, kartonastih in kovinskih embalaž izdelovali različne ritmične instrumente: deževne palice, ropotuljice, šejkerje, tamburine in bobenčke ter kastanjete.

Da gre za specifično obliko pianistične poletne šole, kjer se poleg poglabljanja v interpretativno specifiko klavirske literature otrokom ponuja večplastnen in širokopotezen vpogled v glasbeno umetnost nasploh priča tudi dejstvo, da je KREATIVKLAVIR vsako leto tudi tematsko profiliran. Rdeča nit, ki je s svojimi zanimivimi vsebinami zaznamovala vse letošnje delavnice je bila glasba XX stoletja.



„Vsako leto, po zbiranju prijav za poletno šolo, vsem udeležencem pošljem note enega klavirskega cikla. Letos smo se poglobili v bogat in zanimiv zvočni svet ruske skladateljice Sofije Gubajduline - cikel otroških skladb Glasbene igrače. Gre za nabor 14 kratkih skladb, kjer se skozi živopisne naslove (Detelj, Vrtiljak, Sinička, Odmev, Snežne sani, ...) otroci srečujejo s sodobnimi interpretativnimi sredstvi - poliritmija, bitonalnost, klavirski alikvoti, klasterji, serijalna tehnika, kvartno-sekundne harmonije...V želji, da otrokom približam čudovit svet glasbe XX stoletja sem tudi vse ostale delavnice tematsko povezala. Pri poslušanju glasbe so otroci so imeli priložnost odkrivati glasbo enega od velikanov prejšnjega stoletja (Ravela, Debussija, Prokofjeva, Saint-Saensa, Stravinskega) skozi njim prilagojena predavanja, pri glasbenih risankah so se sprostili z izvrstno avtorsko glasbo S. Gubajduline napisano za risanko Mowgli (po Kiplingu) in koreografsko zelo inspirativno delo J. Killiana - Čudežni predmeti, v kateri so prisluhnili Ravelovi otroški operi. Na delavnicah improviziranja smo obravnavali različna čustva, ki jih lahko z glasbo izrazimo, poiskali klavirska zvočna sredstva za njihovo ozvočenje ter jih tudi naslikali. Improvizacije smo nato posneli, povezali z nastalimi slikami v zanimiv filmček in z njim presenetili občinstvo na zaključnem nastopu. Centralni del našega ukvarjanja z glasbo XX stoletja je predstavljalo oblikovanje interpretacij skladb S. Gubajduline, kjer sva prof. A. Češnjevar Glavina in jaz vsakodnevno pomagale mladim izvajalcem pri učenju in obvladovanju sodobnih klavirskih sredstev, „brušenju zvoka“ in iskanju zanimivejšega klavirskega izraza. Tudi tu se nismo ustavili le pri glasbi, ker so zanimivi naslovi kar klicali po barvni preobleki.“ - pojasnjuje mentorica Valentina Češnjevar.

Mladi pianisti so  svoje delo predstavili občinstvu na zaključnem nastopu poletne šole v soboto, 9. julija 2016, kjer je pester program v Koncertni dvorani Gš Koper občinstvu ponudil vsestransko umetniško doživetje. Ravelov Bolero je bil priložnost, da občinstvo prisluhne številnim ritmičnim instrumentom, nastalim pod spretnimi prsti mladih izvajalcev. Sledil je zvočno in vizualno zaokrožen cikel Glasbene igrače, kjer so poslušalci občudovali sodobne interpretacije ter obenem uživali s slikah nastalih na podlagi skladb S. Gubajduline.

V interdisciplinarno zasnovanem naslednjem segmentu, kjer so se mladi pianisti predstavili kot improvizatorji in likovni umetniki, so se zvoki klavirja prepletali z abstraktnimi barvnimi oblikami v za to priložnost nastalemu filmu. Za zaključek pa so se mladi pianisti predstavili kot izvajalci uveljavljene pianistične literature in pokazali sadove osemdnevnega poglabljanja na področju zvočne estetike, stila, tehnike igranja klavirja in interpretacije. Da je kljub vsebinsko zahtevnemu urniku in napornemu delu vse skupaj potekalo skozi igro in zabavo, pričajo izjave otrok, ki so bili „žalostni, da se je tako hitro zaključilo“, ki „želijo vaditi še naprej, kljub počitnicam“ in ki „komaj čakajo, da naslednje leto ponovno pridejo na KREATIVKLAVIR“. Namen poletne šole je s tem več kot izpolnjen - otroci so odšli domov s še večjo ljubeznijo do glasbe, z razširjenimi obzorji, motivirani za samostojno delo in raziskovanje.     
 
Starejše novice Domov Novejše novice

KREATIVKLAVIR

"Glasba je lirična pajčevina med srcem in možgani" - M. Krleža